Sista tiden.

Som ni märker så har jag börjat uppdatera lite sämre på senaste tiden. Detta har nog mest berott på att jag har börjat fundera på om jag ska stanna här eller inte och varit lite upptagen med detta och också med besök från min pappa och bror. Tänkte i vilket fall lägga upp lite bilder nu och visa vad som hänt under den sista tiden.

Jag och Anden åkte till DMZ. Zonen mellan Nord och Syd. Vi frös!!!

Men vi fick också se en bro där de tydligen lämnat över fångar till varandra en gång i tiden.

Och så fick vi ju se Nordkorea såklart!

Vi fick även se dessa instruktioner på toaletterna. Efter att ha varit i Kina i två veckor förstår vi varför toa-instruktioner behövs...

Fanns en massa stiliga Sydkoreanska soldater. :p

Tågstationen som står öde mellan Syd och Nord.

Blev lite sugna att åka till Nordkorea. Men av någon konstig anledning så fick vi inte det...

Vi hängde även en del på stället där jag bor när vi inte var ute på sightseeing.

Junho var också med ibland.

Häng på mitt rum.

Anden: Smiiile! (Alla är så otroligt fräscha på de här bilderna. Anden, har du någon förklaring?)

När man får riktigt tråkigt kan man sätta fast klädnypor i sina ansiktshår. Helt normalt i Korea.

Eller så kan man gå på 4D bio. 3D bio med effekter så som: vind och stolar som rör sig.

Eller dricka lite för dyrt kaffe i Hongdae.

Mums! Lätt värt pengarna. En bra fikastund!

Eller varför inte bara göra det som man gör mest i Korea. Äta! Korean-Junho tipsade oss om en kryddig kycklingrätt som vi såklart blev tvugna att prova. Starkt men gott! Som all koreansk mat.

Hahaha. Nördig bild på två hungriga svenskar.


Och så mer mat. Junho: Do you want to see my chopsticks-skills? Anden: That guy is so annoying.

Junho: Want a glass for your beer? Anden: NOW we're talking!


Me: SMIIIILE!

Sååå naturligt!

Sen så kom pappa och Kristofer hit. Har tyvärr varit väldigt dålig att ta med mig kameran. Tänkte nämligen att jag skulle sno pappas bilder innan han återvände till Sverige. Men det hann jag inte med. Så vi får se... kanske att de kommer upp någon annan gång.


Kommentarer
Postat av: dromedaren

hahahhahahhaha...! vilka roliga..

Ja, varför var vi så skabbiga där egentligen? Vi som aaaalltid brukar vara så fräscha...

2011-02-05 @ 12:28:34
Postat av: dromedaren

Du nämnde inte vad klockan var då vi drack ölen på köttstället....

2011-02-05 @ 14:21:41
Postat av: Veronika

Nej det gjorde jag inte. Vad var den? Ett? Två?

2011-02-05 @ 14:42:21
URL: http://verrokorea.blogg.se/
Postat av: Amelie

Heeej!



Va? Har jag missat ngt? Varför ska du kanske åka hem? Trivs du inte?



De e inte så himla hett här hemma iaf ;) Förutom att KHLG växer och gror! Det är en hel riktig orkester och masa härliga nya balettor nu, så himla skoj! Så när du kommer hem är du sååå välkommen tillbaka! annar e de grått, trist och kallt och plugg plugg plugg! Hoppas du mår bra! Det är så himla kul att läsa din blogg!



Ta hand om dig! Kram!

2011-02-05 @ 15:09:26
Postat av: Veronika

Heej Amelie!



Jag kommer nog antagligen flytta till Chile ett tag om allt går som planerat. Så hem blir det nog inte. ;) Jag trivs jättebra i Korea men just nu så finns det annat som jag ÄNNU hellre vill göra.



Gud vad roligt att höra att orkester har fått folk! Jag har funderat på det lite då och då hur det går för dom. Baletten har jag inte oroat mig för så mycket däremot. :) Har sett några få bilder också på facebook där ni dansar och så.



Hälsa alla i KHLG från mig! Stor kram!

2011-02-05 @ 15:19:16
URL: http://verrokorea.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag hade precis samma fråga, ska du inte stanna kvar?! Men jag förstår att du hellre vill till Chile ;)

Hur är allt annars? Bra hoppas jag!



/Anna

2011-02-06 @ 11:49:41
Postat av: lovisa

allt bra?:D

2011-02-06 @ 12:09:03
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Veronika

Hej Anna! Haha. Nej jag kommer inte att stanna kvar. Gör en liten chansning och drar förhoppningsvis till andra sidan jordklotet om en och en halv vecka.



Det är fint här! Hur är det själv?



2011-02-07 @ 06:39:57
URL: http://verrokorea.blogg.se/
Postat av: Anna

Spännande! Men känns det rätt så ska du ju självklart göra det =) Misstänker att det finns en viss herre som lockar lite där borta förstår jag? ;)



Det är bra med mig, söker jobb för fullt. Hur tradigt som helst, men hoppas på att det går vägen snart. Har tröttnat rejält på att bara gå hemma och dra :P

2011-02-08 @ 14:36:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0