War Memorial Museum

I onsdags åkte vi till War Memorial Museum. Där kunde man se sådant som:

Coola statyer.

Pampiga byggnader.

Gamla flygplan.

Jag vet inte ens namnet på dessa...

Lite natur.

Mer flygplan och krigsmaskiner.

Flygplan från Kanada. Kanadensarna blev förstås förtjusta.

Hihi. ^^

Rasmus och Ylla leker krig.

Erika också.

Och Simon.

En liten båt.

Krigshjältar.

Taggiga båtar.

Hur det kunde se ut under korea-kriget.

Utställning som presenterade FN:s delaktighet i Korea-kriget. Sverige! Roligt också att den svenska uniformen var den enda som var en "kvinnouniform". Man kanske inte borde använda ord som roligt när det handlar om krig men ni förstår vad jag menar.

Blond, blondare, blondast.

Oj, ja sen åkte vi på spa. Haha.

Museet var väldigt stort och det fanns jättemycket att se. Tyvärr var det här dagen då jag började bli sjuk och var därför rätt slö med att läsa på alla skyltar och så. Kan tänka mig att det hade varit kanon att gå där med en guide eller så.

Små spa'n eller jimjilbang som de kallas är väldigt vanligt i Seoul. Vi gick till ett sådant efter museet. Inträde på ca 60 kr. För det fick man basta i olika bastur och relaxa i olika poler och sånt. De hade också en swimming pool och ett rum där man kan vila eller sova om man vill.

Kommentarer
Postat av: pappa

Blond, blondare, blondast. Dum, dummare, Veronika... Hmmmm.. Närå, jag tror inte det!



Btw: Tack för lite Skype-tid, o tacka kompisen från mig för lån av hennes laptop! Skitkul att se dig live!



Kramar!

2010-09-25 @ 16:38:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0