På tal om något helt annat

Tror ni att man får torra ögon av luftkonditionering? Det är ju grymt att de har så bra luftkonditionering här men mina ögon har ingen fukt kvar alls. Undra om det beror på det eller om det är på grund av allt läsande?

Kan ju på tal om fukt berätta att man knappt känner av den höga luftfuktigheten ute längre. Eller så har den blivit otroligt mycket lägre. För när jag kom hit till Sydkorea så minns jag hur det var som att kliva in i en vägg av bastu-luft när jag gick ut från flygplatsen. Nu reagerar jag inte längre. Visst svettas man när man går utomhus men det känns inte konstigt när man andas som det gjorde första dagarna. Intressant. Haha.

Kommentarer
Postat av: Farmor

Ja du Veronika det tror jag visst det. Kanske du kan köpa ögondroppar - s.k. tårsubstitut - inget annat på apotek el dylikt. I Sverige har vi något som heter Metylcellulosa ögondroppar 1%.

För övrigt var Hurtigruten en fantastisk resa. På fredag kommer pappa och Åsa hit. Kul läsa om dina upplevelser ! Kram !

2010-09-01 @ 16:22:20
Postat av: Farmor

2010-09-01 @ 16:23:23
Postat av: Veronika

Ja. Jag får fråga min lärare i koreanska vad ögondroppar heter. Antar att det inte är samma som i Sverige. Men det skulle nog behövas.



Roligt att höra att din resa var lyckad!

Kram!

2010-09-01 @ 16:26:29
URL: http://verrokorea.blogg.se/
Postat av: Ida G

Nu har jag läst ikapp allt som du hunnit med. Blir riktigt sugen på att åka till Korea!



Spännande med att dricka ur påsar och att man köper sushi på rulle!



Ha det superbra, Verro!

Kram

2010-09-01 @ 20:11:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0