Grannar forts...

Godmorgon! För att fortsätta på samma tema så kliver jag ut i korridoren för en stund sen för att hämta varmvatten till mitt morgonkaffe. Det första jag hör från rummet mitt emot är ett hysteriskt skratt från stensko-kvinnan. Jag MÅSTE bara få veta vad som är så roligt där inne. Antingen är hon lite bäng i bollen eller så har jag missat något här i livet som tydligen är så roligt så man kan sitta ensam och applådera och skratta.

Det låter lite som att jag inte gillar mitt boende nu men jag trivs faktiskt väldigt bra på Crimson. För att bli på lite bättre humör vad det gäller stället så kan jag också berätta att:

- Tvättmaskinen spelar en gullig melodi när den är klar. Kan man bli annat än glad?
- Vi har en läskautomat där man kan köpa en burk iskaffe för 3 kr när man vill ha något gott.

Iskaffe  är verkligen en grej här. För övrigt så är det ofta väldigt billigt att köpa drycker ur automater jämfört med sverige. Som i skolan. Där kan man få en liten kopp kaffe för 100 Won. Det är alltså ca 65 öre. Kaffet är ju inte det bästa jag druckit, men ändå!

Kommentarer
Postat av: pappa

Och exakt VAD är det bästa du druckit?? ;-D

2010-09-06 @ 10:04:05
Postat av: Veronika

Nu förstår jag ingenting vad du menar... men antar att jag inte formulerat mig tillräckligt korrekt för att du ska förstå?

2010-09-06 @ 11:41:39
URL: http://verrokorea.blogg.se/
Postat av: pappa

Med en kärleksfull blinkning undrar jag bara vad det bästa/godaste du har druckit under din vistelse så här långt kan vara. Har dom t.ex. nån väldigt god öl??

2010-09-06 @ 16:50:38
Postat av: Veronika

De har typ ingen riktigt god öl. Hm... jag tror inte att någon av de typiskt koreanska dryckerna är någon favorit än så länge. Visst kan man hitta goda saker att dricka som typ osötad islatte. Men det är ju inte direkt koreanskt.

2010-09-06 @ 16:55:40
URL: http://verrokorea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0