Flytande nötter


Här tror man att man köpt en stor kartong med blandade nötter. Men när man öppnar kartongen så innehåller den massor av små påsar. "Typiskt koreanskt" tänker jag och antar att varje påse innehåller en portion nötter. De är nämigen experter på att packa in allt i typ små portioner. Men när jag klipper upp påsen så inser jag att det är pulver i. Nötpulver. Vad i hela friden? Tillbaka till kartongen. Aaah, ser nu en bild på baksidan där de häller innehållet i en kopp med hett vatten. Så just nu sitter jag och dricker en kopp varm nötdryck. Rätt gott ändå. Det har blivit så kallt här i Seoul på senaste tiden så det passade fint. Men jag är fortfarande lite besviken att jag inte köpt nötter...

Kommentarer
Postat av: Åsa

Nötdryck.... Låter skumt, men är kanske gott? Aldrig hört talas om förut. Du lär dej mycket nytt märker jag :)

Fortsätt upptäck och upplev! Det är häftigt!



2010-09-30 @ 18:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0