Min vecka

Den här veckan har gått såå fort. Måndagen spenderade jag med att fira min födelsedag och plugga. Tisdagen: lite mera plugg. På onsdagen efter middagen så gick jag och tre vänner vidare för att ta en kaffe. Det slutade med att vi sedan gick vidare till en bar i området för att spendera kvällen där fram till tre-fyra tiden på natten.

Torsdagen blev helknäpp för jag vaknade en halvtimme innan jag började och var superseg under hela skoldagen. Torsdag här på Korea University är ungefär som fredag för de flesta studenter har inga föreläsningar på fredagen. Så då blev vi ju såklart tvugna att gå ut. Gick till samma ställe som förra kvällen, Armba, dit typ alla utbytesstudenter går. Så himla rolig kväll. En av de allra roligaste.

Sen så fredag. Vaknar igen mitt på dagen. Släpar mig till min datorlabb där jag ägnar lite mer än en timme åt att programmera för att sedan springa tillbaka till Crimson för Christina som jobbar här hade ordnat med en fest för alla boende. Fick supergod middag. Kommer nog att lägga upp lite bilder från det. Efter middagen så drog de flesta vidare till Noraebang (karaoke). Men då kände jag att det fick vara nog och stannade hemma för att ladda inför lördagen.

På lördagen gick jag upp vid sextiden för att vid åtta samlas vid skolan och åka till Koreas största nöjespark Everland. Det var väldigt roligt de första timmarna där. Jag åkte den läskigaste berg- och dalbanan på hela stället. DET NI! Tror någon sa att det tog ca 3 minuter att åka den. Rätt länge ändå... Men när de andra ville åka en berg- och dalbana som hade en loop så bangade jag. Haha. Men jag var ovanligt modig. Vid tretiden så började det spöregna så då stängde de nästan allt... synd synd. Två bilden tagna av Hakima från dagen:

Min grupp, Best 11!
Innan den läskiga berg- och dalbanan.
Bildkälla

På lördagkvällen så var det dags att gå ut igen. Vi började med middag. Sedan Armba en kort stund för att sedan dra vidare till Itaewon. Var nog lite för trött den här kvällen så vi drog ändå hem rättså tidigt. Lite småseg kväll helt enkelt.

Idag är det söndag och nu måste jag plugga som tusan för imorgon har vi Quiz i koreanskan...

Kommentarer
Postat av: Dromedaren

Wow.. Jag är fett imponerad att du åkte den berg- och dalbanan!

2010-10-03 @ 10:12:30
Postat av: Dromedaren

Wow! Jag är fett imponerad att du åkte berg- och dalbanan!

2010-10-03 @ 10:19:05
Postat av: pappa

Låter som om du har haft en både bra o rolig vecka! Minns du när jag fick med dig på en berg-o-dal-banetur på Liseberg? Vi satt i första vagnen, o du tyckte efteråt att det inte var fullt så läskigt som du först hade trott.



Varför heter ni Best 11?? Är det en blinkning till det svenska ordet "beställa"?

- Mera öl till det här bordet tack! Och rappa på lite den här gången.



Kram från mig!!

2010-10-03 @ 11:50:06
Postat av: Veronika

Jag minns det. Haha. Det den senaste gången jag åkte berg-o-dalbana innan den här gången. Men vad jag minns så var inte den lika läskig som den här. Den här gick sjukt fort och hade ett "fall" på typ 80 grader eller något.



Best som "Bästa". ;) För att vi är så bra.



KRAM!

2010-10-03 @ 15:14:55
URL: http://verrokorea.blogg.se/
Postat av: Farmor

B!erg-och albanor (utan loop)gillar jag oxå. Tror inte att jag ännu blivit för gammal att åka....

Kram

2010-10-03 @ 15:35:19
URL: http://verrokorea.blogg.se/
Postat av: pappa

OK; Best som Bästa. Men 11 då?? Ni är ju för tusan 20 pers på den översta bilden!

2010-10-03 @ 15:40:59
Postat av: Veronika

11 som i grupp nr 11. Alla utbytesstudenter och faddrar är indelade i 12 olika grupper. Vårat nummer är 11. :) Tror vi är fler än 20 egentligen.

2010-10-03 @ 15:49:33
URL: http://verrokorea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0