Min dag

Den här morgonen började bra. Köpte en kopp kaffe på vägen till skolan. Jättehärligt morgonväder med nästan lite höstkänsla. Löven på träden börjar äntligen bli röda! Kom sådär precis lagom sent till föreläsningen så jag han skriva ner det lilla jag missat. Efter ca fem minuter så frågar professorn: "Do you want to continue the lecture outside?". Alla svarar ja. Kanske av automatik? Det tar typ någon minut eller två innan vi fattar att han menar allvar. Två studenter hjälper till att bära ut en white board tavla och vi placerar oss på en gräsplätt för att fortsätta föreläsningen ute. Mysigt! Plus en väldigt intressant föreläsning. Professorn är grym på att lära ut också.

Efter förläsningen så satte jag mig ner för att programmera lite. Det gick helt okej. Efter ca två-tre timmar så kommer det en äldre snubbe fram till mig. Haha, säger ju att det händer att folk kommer fram och snackar lite då och då när jag sitter ensam. Han börjar med lite knacklig engelska prata med mig. Efter ett tag inser jag att han försöker värva mig till hans kyrka. Efter jag lovat att be till gud när det är jobbigt i skolan så gick han äntligen. Måste sluta vara så mesig när folk är sådär dryga. Men man vill ju inte vara otrevlig heller! '

Nu efter min koreanskaföreläsning så är jag hemma. Har precis ätit lite kimbap och druckit en kopp nötdryck till efterrätt. Dags att fortsätta pluggandet!

Kommentarer
Postat av: Martina

Det är inte så konstigt att man inte vill vara otrevlig... Det är en social norm, att man inte är otrevlig mot nån som är trevlig mot en (även om han vill värva en till läskigaste sekten), och sociala normer är extremt inpräntade i oss (har prov imorrn om b.la sånt här :))! Kul ändå att folk kommer fram och vill ta kontakt med den blonda, exotiska söta tjejen, även om det är läskigt :)

2010-10-14 @ 10:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0