Lugn helg, del 2

I lördags så åkte jag och "tjejgänget" till en ö här i Seoul för att kika runt lite men särskilt för att gå och se en firework show. Hur stavas fireworks på svenska? Ska inte skriva för långt om det för jag har en hel del bilder. Men kan ju berätta att det var en mysig dag med mycket fika. Och så åkte vi upp i Seouls högsta byggnad också! Bilder därifrån tog jag så det ska ni få se. Så vackert. Helt sjukt.

Måste bara också berätta att det var så galet mycket folk där för att titta på fy.. ja öh fireworks. Haha. Så mycket människor. Särskilt när vi skulle därifrån. Vi satt typ fast i folkmassan ett tag när vi skulle hem. Hehe. Då är man glad att vi är några som är ljushåriga. Lite lättare att hitta varandra då.


(Massor med människor som väntar på The Firework Show)

Kommentarer
Postat av: pappa

Hmmmm.... Jag TROR det heter fyrverkerier, men är inte helt hundra. ;)



Du har helt klart varit där för länge allaredan! O det är dessutom 9-10 månader till som du blir utan det svenska språket. Hujedamej!



Snygga bilder, som vanligt. Och det verkar ju varit ett grymt fyrverkeri! Fast det ska ju helst upplevas live förstås. Gillade den bilden som ni tittar upp på, och fotograferar den som tar kortet! Läckra kort på Seoul oxå. Häftigt fågelperspektiv!



Sov ordentligt nu, så du inte får fler svimningssymtom. (Vad har dom käcka gossarna som så stiligt håller i det orangea bandet för funktion? Ingen arbetslöshet i Korea va?)



Kram!!

2010-10-11 @ 18:10:20
Postat av: Anna

Jag gillar hur mitt lillfinger alltid spretar när jag gör V-tecknet :P

2010-10-12 @ 02:43:54
URL: http://antzi.blogg.se/
Postat av: Veronika

Pappa: Jag vet att det heter fyverkerier. Det var så konstigt när jag skulle skriva det bara för jag blev så ställd över hur det stavades. Haha.



Jag är inte helt utan det svenska språket. Har ju trots att mina svenska vänner här också. Men det blir ju lite knäppt när man bara skrivit och pratat engelska en hel dag och sen ska skriva på svenska.



Fyverkeriet var grymt. Med musik i takt och allting.



Hahah. Det är kul att du säger det för det är en sak jag tänkt på med korea. Att där vi i Sverige skulle ha en person som arbetar så har de typ 20 i Seoul. Som poliserna. Var ju bara tvugna att fotografera dom där de bara stog typ 20 poliser på tunnelbanestationen.



KRAM!

2010-10-12 @ 06:18:41
URL: http://verrokorea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0