Att träffa människor när man äter lunch

Det har hänt två gånger de två senaste veckorna att okända människor kommit fram till mig när jag sitter ensam på någon bänk med lite Kimbap (typ sushi) till lunch. Första gången var förra veckan då en korean kom fram till mig och frågade om jag inte ville vara med på någon slags "lanugage exchange". Vet inte om jag berättat om det förut här på bloggen... I vilket fall så ska jag i alla fall träffa honom idag efter skolan. Han ska lära mig koreanska och jag ska prata engelska med honom. Haha. Spännande.

Nu i måndags så kom också två killar fram till mig på lunchen och frågade om jag är från frankrike. De trodde att jag var någon fransyska de träffat vid ett annat tillfälle Men när dom insett sitt misstag så gick dom inte därifrån utan satte sig ändå bredvid mig och började snacka. Haha. Den ena hjälpte mig bland annat sen att boka en läseplats på skolan. Folk är så hjälpsamma! Den här killen ska jag träffa idag igen för att äta lite lunch.

Så min slutsats är att om du vill skaffa nya vänner här i korea så är det bara att sätta sig på en bänk och se lite lagom vilsen och västerländsk ut så kommer folk att komma fram och prata med dig. Eller? Haha.

Kommentarer
Postat av: pappa

Frågan är om detta bara gäller ifall man är ung, söt, blond o förvirrad. Eller funkar det även när man är gammal, gråhårig och totalt borta?? Jag får testa när vi kommer o hälsar på dig i januari! ;)



Snygga bilder ifrån eran vinkväll förresten! Såg mysigt ut.

2010-10-06 @ 11:22:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0