Lite förändringar

Nyhet nummer 1: Fick hjälp av en vän till mig som pratar koreanska att ringa till ett boende som kallas Alive. Uttalet på detta boende är mycket oklart. Jag skulle vilja gissa på att det uttalas Åliv. Men vissa påstår att det är Älajv (som engelskans levande). Eller så kan vi helt enkelt köra på koreanernas uttal: Ålibu. I vilket fall så har jag nu ett rum reserverat där från och med den 11:e Januari. Hejdå Crimson House!

Det som jag hoppas kommer bli fördelarna med det nya boendet är:

- Ett gemensamt kök. Ingen ugn, men åtminstone en kokplatta.

- Eget badrum.

- Fräschare rum. Boendet är, vad jag förstått, rätt nybyggt.

- 30.000 mindre i månaden. (Ca 180kr).

- Mindre övervakning. Har hört att reglerna är mindre strikta på Ålibu.

Nyhet nummer 2: Skaffat gymkort för en månad. Efter flera månaders slappande så har jag nu bestämt mig för att försöka ta upp träningen igen. Ett månadskort på ett litet gym på campus kostar endast 5000Won. (30kr).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0