Internationell student festival


Idag har vi haft en liten marknad där olika länder fick ett bås att presentera sitt land i. Här kommer lite bilder från detta:

Måste först bara visa juldekorationen som står utanför Crimson. lite tidigt eller vad säger ni?

En annan bild som inte hör till marknaden. Men vagnarna som på bilden är så charmiga!

Peruvians! Det här var det sjukaste på hela marknaden. De hade skickat efter ett marsvin som hade levererats i en liten låda. Det värsta var hur de hanterade det stackars djuret. Hjälp. Jag var så nära att gå dit, ta marsvinet och springa hem med det. De typ hade med det i en lek som gick ut på att skrämma in marsvinet i en låda. Undra vad det har tänkt att göra med det nu efteråt... kanske bäst jag tar hand om det. OBS! Personerna från Peru är verkligen hur snälla och goa som helst, det är inte så. Det är bara hur de hanterade marsvinet som var jobbigt.

Yes. Låt oss leka med marsvinet...

Ner med marsvinet i lådan och sen så vänder vi på den. Sedan skulle alla banka på lådorna... förstod inte riktigt vad spelet gick ut på.

Storbritannien.

Mexico!

Kanadensare!

En lite mjukare kanadensare.

De flesta bjöd på någon typ av mat eller dricka.

Chile!
Australien!

Danmark!

2K och hans LEGO-flygplats

Tyskland!

Ryssland! (Åtminstone en person från Ryssland i bakgrunden haha, killen är korean)

Japan!

Anna och en ukrainska.

Wilma dricker lite svensk vodka med tranbärsjuice.

Svenska båset! Pannkakor med grädde och blåbärssylt.

Och så Absolut vodka.

Erika


Kommentarer
Postat av: pappa

Tack för superhärligt inlägg. Jag blev på jättebra humör nu! Kul med alla fina bilder, och du ser så glad ut!!! Tycker bara synd om det stackars marsvinet. Dom ska man ju vara snälla emot! Om man inte bor i Peru, då äter man upp dom. (Du har inte berättat hur din munk-vistelse var... Väntar på några rader om den!)



Kramar i massor!

2010-11-10 @ 10:38:51
Postat av: Martina

2010-11-11 @ 13:15:05
Postat av: Martina

Shit vilken najs marknad! Men du verro, vad är det för superkamera du har? Bilderna blir så himla skarpa och med fint ljus!!

2010-11-11 @ 13:16:07
Postat av: Veronika

Jag har en Canon EOS 500D. Den är riktigt nice!!!

2010-11-11 @ 14:46:22
URL: http://verrokorea.blogg.se/
Postat av: aidaj

hej!! fin blogg ;) jag har bara några frågor, jag vill oxå åka till korea o typ plugga i några år :D är de svårt o hur kom de sej att det var till sydkorea du ville åka ;)

2010-11-14 @ 19:04:07
Postat av: Veronika

Hej! Tack! Eftersom jag pluggar på Uppsala universitet så kunde jag söka en plats på Korea University genom dom. Det var en del papper att fylla i och så som kunde vara lite smådryga men det var inte jättesvårt. ^^



Jag kom på att jag ville åka till Asien och tänkte då att Kina och Japan är så vanligt resemål, plus att Japan är otroligt dyrt att leva i. Så det blev Sydkorea. Ångrar inte mitt beslut! De har nog det lättaste språket att lära sig också bland de tre jag nämnde. Ett plus.

2010-11-15 @ 00:10:26
URL: http://verrokorea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0