En skoldag

Vakna!

Borsta tänderna. Här är vårt badrum.

Gå utanför Crimson.

Gå mot campus.

Men först svänga in på Family Mart till höger (där tanten går in) för att handla frukost.

Gå till min första klass i den stora byggnaden.

Dricka mjölk-kaffe, äta bröd och försöka titta på läraren och se intresserad ut åtminstone en gång i kvarten. Förlåt, men hon är så fenomenalt tråkigt. Pratar om samma saker varje gång också. Och drar alltid paralleller till koreanska grejer som man aldrig hört talas om. BOORIIING!

Fortfarande lite hungrig efter min klass... går till butiken bakom de gröna stolarna.

Sen mot nästa klass.

Äta kimpab-triangel med tonfisk.

Ha Engelska med koreaner.

Efter engelskan, plugga lite koreanska med Simon.

Kö till kaffeautomaten, haha.

Koreanska lektion.

Min bänkvän Sabine från Tyskland. Vi är grymmast på koreanska, haha.

Sedan tillbaka ner mot Crimson för att äta på det bästa Bulgogi (불고기) stället.

Mmm! Så otroligt gott.

Dagens låt:

Kommentarer
Postat av: Dromedaren

Vilka mysiga vardagsbilder!

2010-11-02 @ 19:00:47
Postat av: pappa

Håller med Dromeanden fullständigt! Härligt inlägg med mycket bilder från din plugg-vardags-lunk. "Kö till kaffeautomaten, haha." Jag gillar din inställning till köer!! (Det har du inte fått från mig...)



2010-11-02 @ 20:55:15
Postat av: Farmor

Härligt "reportage" ! Varför inte bli Falu-Kurirens eller Dala-Demokratens korrespondent i Seuol ? Ett litet extraknäck ?

2010-11-04 @ 21:37:30
Postat av: ☆Bianca-Chan☆

Åh vad coolt att studera i Korea! ^^ Jag själv vill gå på universitet i Japan ^^ Jag undrar bara, kostar det mycket att studera i Asien? ><

2010-11-06 @ 21:00:21
URL: http://biancaselin.blogg.se/
Postat av: Veronika

Japan är nog jättespännande! Men vad jag har hört så är det väldigt dyrt att leva i Japan jämfört med resten av Asien...



Jag betalar ingen avgift till universitetet här i Korea eftersom jag är utbytesstudent genom Uppsalsa universitet. Så jag kan tyvärr inte svara på hur mycket det kostar.



Om du menar hur dyrt det är att leva här så skulle jag säga att jag spenderar mer pengar här än i Sverige pga rätt dyrt boende och många restaurang besök. Men för övrigt så är det mesta billigare än i Sverige.

2010-11-08 @ 00:01:11
URL: http://verrokorea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0