Att ansöka om visa

Nu sitter jag med min visumansökan. Jag säger bara: SUCK. Finns det något som jag tycker är riktigt jobbigt så är det att fylla i sådana här ansökningar. Det är alltid lite sådär lite lagom otydligt vad de frågar efter och Koreanska ambassadens hemsida är lite av ett skämt. Så det finns inte så mycket till hjälp att hämta där. Tur att man har vänner att fråga!
.
Haha. Sen så förstår jag inte riktigt tanken med att göra alla rutor där man ska skriva i så små. Det finns ju ingen chans att det man vill skriva får plats. T.ex. där de frågade efter adress i Korea så letade jag upp adressen till Crimson House som är typ 40 tecken lång och det ska jag få in på en yta på ca 7*1 kvadratcentimeter. Omöjligt!!!
.
Men tänk om jag inte hade något boende när jag kommer dit, vad skulle jag då fylla i? Förstår mig inte på dessa formulär alls...
.
Nu har jag "bara" en oklarhet i formuläret kvar. KÄMPA!
.
/Veronika

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hihi, kämpa på nu syster! Gud vilket äventyr du ska ut på, hoppas det blir toppen! Sydkorea vann sin premiärmatch i fotbollsVM med 2 - 0 mot Grekland för någon dag sedan, har du koll på det? Bara lite nyttigt värt att veta om landet ;)

Är du hemma i Dalarna någonting över sommaren? Hör gärna av dig i så fall, skulle vara kul att ses någonting nu! Och snart, den 6:e juli, åker jag också iväg på äventyr...

2010-06-15 @ 22:52:05
Postat av: Veronika

Så Sydkorea är bra på fotboll. Haha det visste jag inte. :-) Det kan hända att jag kommer en sväng till Dalarna. Hör av mig i så fall!

2010-06-20 @ 12:45:46
URL: http://verrokorea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0