Bukhansan National Park

Igår var vi till Bukhansan National Park som ligger lite utanför Seoul, eller den kanske till och med ligger i Seoul.. Hm.. Vi besteg ett litet berg.

Det gick att ta en buss upp, men vi gick.

Här skulle man ta en liten sten och lägga på den stora stenen och samtidigt önska sig något.

Verro är utmattad!

Kaffemaskin!

Alla koreaner använde superutrustning från topp till tå. En grupp pekade på våra (mest Verros) kläder och gapskrattade.

Nästan uppe på toppen. Väldigt fin utsikt med en del av Seoul åt ena hållet och berg åt det andra.

På vägen ner stannade vi och stretchade.

Väl nere i staden igen käkade vi lite friterade kycklingbitar. Maten här i Korea får jag inget riktigt grepp om, (inte ens med pinnarna som av någon konstig anledning är platta), den är liksom.. typ.. jag kan inte sätta fingret på det.
Slemmig, men mättande.

Annars är Soeul en trevlig stad, väldigt ren och ganska västerländsk. Det verkar som att även koreanerna gillar att fika. Det finns cafeer i nästan varje gathörn. Jag gillar att man kan köpa nudelbuttar på 7-elevenställen, hälla i varmvatten från en tank som finns i butiken och sedan stå där och äta.

Jag måste även nämna att det varit fel på varmvattnet här på hostelet. Verro har varit nästintill galen idag för att hon inte kunnat ducha varmt. Men nu är hon nyduschad och skiner som en solstråle, doftar som en nyponros och det dåliga humöret är avsköljt med all smuts och flyter nu någonstans i seouls kloaker.

Ikväll ska vi se på bio i 4D. Det ska bli lite spännande. Jag tror vi ska se senaste Narnia-filmen.

I morgon tar jag och Verro flyget över till Shanghai där vi ska möta upp några kompisar till henne. Nyårsafton spenderas där, och sen får vi se vart vinden bär oss.

Hejdå så länge / Anden

Kommentarer
Postat av: Kattis

Vad coolt att ni dka se på bio i 4D .Ni borde se den senaste Narnia filmen den är jätte bra .Jag såg den i 3D med mamma och Jocke.

2010-12-27 @ 17:24:29
Postat av: Carro

Vilka fina kort ni tagit! Snygg-syster! Slemmigt, men mättande; vad annat kan man vänta sig i korealand? ;)

2010-12-27 @ 17:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0