Bloggar fran Anam Hostel

Jag har fortfarande ingen dator. Men nu sitter jag i vilket fall pa Anam Hostel. Dricker lite ackligt jattesott, men gratis, pulverkaffe och blickar ut over Anam street. Det har stallet ar minst sagt lite annorlunda jamfort med Crimson. Mitt rum ar superlitet. Sangen far precis plats i rummet men fotterna ar under skrivbordet. Dorren ar av nagon anledning tackt av tapet som efterliknar metall. Jag som alltid har velat ha en metalldorr. NOT!

Igar nar jag vid tolvtiden skulle mota upp nagra vanner for att dricka lite ol och saga hejda sa motte jag managern pa vagen. Han ba: Where are you going? It's too late! Shit, ungefar som att han ar min pappa. Men jag svarade artigt att jag bara skulle traffa mina vanner och da sag han lite lattad ut och lat mig ga.

Pa tal om sadant sa ar det ju otroligt vanligt har i Korea att tjejerna har utegangsforbud pa kvallarna. De far kanske vara ute till en 11-12. Och en van till mig som brukar hanga ratt mycket med oss utbytesstudenter ljuger  for sina foraldrar varenda gang hon foljer med oss ut pa kvallen. Sager typ att hon ska plugga i biblioteket pa skolan eller nagot liknande. Jag maste saga att foraldrarna ar lite overbeskyddande. Tjejen ar ju for tusan jamnarig med mig och Seoul ar ju en valdigt trygg stad jamfort med manga andra stader. Well well.. nog om detta!

Nu ska jag dra mig harifran.
Hejda! <3


Kommentarer
Postat av: aidaj

hur är folket i korea???

2010-12-22 @ 15:58:18
URL: http://flowerrock.blogg.se/
Postat av: Anders m. fl

Hej Veronika!



Nu sitter jag och farmor hemma hos Åsa och har precis fikat gott. Om en dryg timme så ska Åsa hämta Amaru och Victor på stationen. De har varit i Oslo några dagar.

Sedan blir det skinkmacka och risgrynsgröt i kväll precis som vanligt.

I morgon firar vi hemma hos Gunnar och dina syskon. Kristofer firar dock i Norrköping med sin Elin, men det visste du kanske redan. De förlovade sig tydligen igår. <=)



Igår var vi + Gunnar i Kopparberg på vår faster Ansas begravning. Inte så mycket folk, men trevligt att träffa lite släkt man inte ser så ofta.



Vi önskar dig en riktigt god jul och sänder mängder med svinkalla vinterkramar från ett bistert men vackert Falun.

Vi saknar dig och hoppas att du får det riktigt bra därborta. Du lär ju inte behöva frysa i.a.f...



KRAM från oss!

2010-12-23 @ 15:21:04
Postat av: Veronika

Hej! Vad mysigt det later med julfirande i Falun. Jag och Anden har precis kakat brannt brod med skum ost och nes-kaffe till frukost. Men jag har fatt en Alladin ask, marabou och pepparkakor i julklapp sa jag tror att jag far en GOD jul har med. :)



Tack sa mycket och god jul pa er ocksa!

STOR KRAM TILL ER ALLA!

2010-12-24 @ 04:39:53
URL: http://verrokorea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0