Typ en vecka

Hej!

Nu går jag händelsarna lite i förväg men idag var tanken att vi skulle till Imigrationsverket för att registrera att vi ska vara här i Korea längre än 90 dagar. Det blev rätt sent igår kväll men jag ställde ändå en klocka på åtta, sådär vid tre tiden igår natt. När jag vaknar idag så kollar jag på klockan och inser att den är halv tio, då vi ska mötas. Jag kastar mig upp för att leta efter min mobiltelefon så att jag kan ringa och meddela att jag försovit mig, men då helt plötsligt så viker benet sig så jag faller pladask på golvet. Haha. Så jävla skumt. Lyckades ändå ringa Pernilla sen så vi ska åka till Imigrationsverket senare idag.

Lite summering av, typ, första veckan i Seoul:
Trivs än så länge riktigt riktigt bra. Man börjar att känna sig lite hemma och man kanske inte ser ut som att man är totalt vilsen så fort man sticker huvudet utanför dörren.

I matväg så har jag än så länge inte riktigt hittat några bra rutiner. Den koreanska maten är ju grymt god men det är ju inte så lätt att gå ut och äta utan någon som kan koreanska för menyer, och språk för den delen, är på koreanska. Fast vi har lyckats att kommunicera fram föda några gånger på ute-matställen. Annars blir det ofta att man köper typ yoghurt och sånt på någon liten affär som ligger här omkring. Har faktiskt hittat en favorit där jag varit in hela tre gånger.

I dryckesväg så är det mesta blaskigt. Och SÖTT! I skolan dricker man föresten vatten ur små papperspåsar. Fniss.

Annars så är det väldigt roligt att vara här som utbytesstudent för man träffar jättemycket nytt folk och de flesta är så otroligt mycket mer öppna än vad vi är i sverige. Det är liksom inget konstigt att ta någons nummer eller bjuda med någon fast man bara pratat i typ fem minuter.

Jag kom på en till positiv sak: kläderna. Alltså jag förstår verkligen hur koreaner klarar att klä sig så snyggt hela tiden. Igår gick vi längs en shoppinggata i Hongdae och satan vad mycket fina kläder och skor det finns.

Något negativt då att avsluta med.... hm.... språket! Måste, måste lära mig koreanska.

Nu har jag ätit upp min frukost: kex, yoghurt och vatten. Så nu ska jag dra vidare.
Höj!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Härligt inlägg!! Me like! :-)

2010-08-27 @ 10:24:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0