Resan

+ Min packning OCH jag kom hela vägen fram
+ Otroooliga vyer genom flygplansfönstret, men missade tyvärr kinesiska muren
+ Hitta rätt buss på Incheons flygplats, lätt som en plätt!
+ Pekings flygplats. Riktigt maffig med spårvagnar(?) och bussar som gick inne på flygplatsen. De spelade dessutom klassisk musik lite här och var. Lite småkonstigt men varför inte?

- Turbulens, eller vad tusan det heter, under flygresan. Läskigt.
- Bussen från Incheons flygplats tog sååå mycket längre tid än vad jag trodde på grund av bilköer. Var superstressad då jag skulle vara vid Crimson House klockan åtta. Min mobiltelefon fungerade inte. Men jag lyckades få låna en mobil av de som satt bredvid mig på bussen, fast de knappt förstod engelska, och ringde till Christina. Hon undrade när jag skulle komma fram. Jag försökte fråga chaffören men han pratade inte heller engelska. Men då fick jag hjälp med översättning av en annan passagerare på bussen. Haha KAOS. Allting ordnade sig till sist i alla fall.

Oj glömde: + När jag klivit av bussen vid Korea University så hittade jag inte vägen alls. Kikade på kartan men fattade verkligen noll. Men då kom en koreansk tant fram till mig och började prata på koreanska. Jag pekade på Crimson House på kartan och då tog hon kartan ifrån mig och tog med mig över gatan. Sen så frågade hon några på vägen om hjälp och sedan gick hon med mig hela vägen fram till dörren till Crimson House och till och med knackade på dörren. Efter det så hade hon en livlig disskusion med dom som jobbar där. Haha, jag kände mig väldigt överlämnad. Snacka om hjälpsam trots att vi inte kunde prata med varandra alls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0