Problem tisdag

Första föreläsningen jag hade idag var i Software Engineering. Tyvärr verkade den lite svår då vi ska programmera i C eller C++ och jag inte kan något av dessa. Så jag kommer nog droppa den kursen.

Sedan så gick jag på Current English vilket verkar som en väldigt rolig kurs. Det kändes som högstadiet igen. Vi fick typ presentera oss och sånt på engelska. Haha. Men den kan nog bli riktigt rolig och kul att få prata med lite koreaner.

Efter den lektionen hade jag superbråttom och skyndade iväg till, vad jag trodde var, nästa klassrum. Jag har ju noga kollat upp allt det här i förväg och hade sett att byggnad nummer 140 skulle vara KU Lyceum. Men när jag kommer till klassrummet så är det som en danssal och helt tom. Snopet värre! Jag springer då i vilket fall ner och sätter mig vid en dator för att söka på kursnamnet och få upp vilken byggnad det ska vara i.

Det kommer igen upp byggnad 140. Jag tittar på kartan och konstaterar att jag är på rätt ställe. Namnet på byggnaden är utskrivet på koreanska så det säger mig ingenting. Jag försöker att fråga i informationen men han fattar förstås inte ett ord engelska. Nu har typ 10 minuter av min föreläsning redan varit.

Jag frågar två studenter som går förbi men de kan inte heller svara på var jag ska så de leder mig till deras professor, som sedan leder mig till någon annan snubbe som inte heller fattar något. In kommer även en annan student som är lika vilsen som mig. Det tar typ 15 minuter för att få snubben att fatta vad som är problemet och han ringar sedan in byggnad nummer 135. Vi springer dit men det visar sig att där är det bara en massa kontor. LYCKAT!

Nästa stopp blir på det stället dit utbytessudenter kan komma och ställa frågor. Där får vi reda på att det är en byggnad som inte finns med på kartan. Men gud vad bra. På vägen dit lyckas jag även möta upp min fadder som visar mig dit. Väl framme vid klassrummet en timme senare så är föreläsningen redan slut och salen är tom.

Jag var så arg och irriterad så det finns inte. Det mest irriterande är att alla hela tiden tror att det är mitt fel att jag inte hittar rätt. De fattar liksom inte att det är dom som har gett oss en gammal jävla skitkarta och fel nummer osv osv. AARRRRRGH!

Så väldigt besviken gick jag sedan till min första riktiga lektion i koreanska. Den var superrolig som tur var. :) Vi fick lära oss de koreanska vokalerna. Alla ser så otroligt roliga ut när de försöker få fram rätt ljud. Haha.

Nu ska jag försöka studera lite. Det blir sena dagar nu när koreanskan slutar 18:15 mån-tors....

Kommentarer
Postat av: Dromedaren

Fortsätt simma, fortsätt simma...

2010-08-31 @ 17:58:37
Postat av: SuperJunior<3

OMG...18:15.. haha lite sent ^^^

2011-10-30 @ 00:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0