Mat

Min bästa vän Anden håller på och tjatar om att jag ska blogga mer om mat. Mat är väl kanske inte mitt största intresse men här kommer i vilket fall ett litet inlägg om vad man exempelvis kan äta om man inte går ut och äter.

Från vänster bakre raden: En kopp nudlar att laga i micron. Mjölk. Kimbap trianglar.
Från vänster främre raden: Ljust bröd med någon söt kräm i, typ fika. Sushi-rulle.
Pris: ca 30 kr

En eller två sådana här så är du ready to go!

Idag stannade jag till vid ett litet matställe och köpte med mig två sådana som på bilden ovan för 1000 Won. Inte jättebilligt men de var väldigt goda. Och flottiga. Haha. Har ärligt talat ingen aning om vad det är. En vän till mig lyckades omedvetet äta inälvor och gilla det förra veckan. Så man får helt enkelt bara prova på det mesta. Den koreanska maten är defenitivt ett plus med att bo i Seoul.

Kommentarer
Postat av: Liisa

Tack så mycket :)



Korea, vad spännande! Vad pluggar du till där?

2010-08-30 @ 12:36:04
URL: http://li5a.se
Postat av: Kamelen

Är bild nr 2 en sån där triangel? Vad är det för något? Sjögräs och ris? Smakar det fisk?

2010-08-30 @ 17:34:32
Postat av: Dromedaren

Fröken Dromedar uppskattar inlägget!

2010-08-30 @ 17:37:05
Postat av: Veronika

Ja det är ris sjögräs och så någon röra inuti. Det smakar inte fisk men sjögräs. Haha.

2010-08-31 @ 00:44:50
URL: http://verrokorea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0