KU campus

Idag gick jag på rundtur runt campus för att veta att jag hittar till de byggnader jag ska till under veckan. Så nu får ni följa med mig en sväng:

1. Vi startar utanför Main Building.

2. Om vi tittar åt andra hållet ser vi två vänner. ^_^

3. Typ allting på campus är gjort av sten.

4. En av några grindar. De verkar alltid sitta någon där. Dyrt kan man tycka.

5. Byggnad.

6. Vi går sedan upp för en backe och om vi blickar bakåt så ser vi hur det ser ut utanför campus.

7. En till byggnad. I förgrunden ser vi även blomstrande trädgrenar. Dessa träd finns lite varstanns. Väldigt fina.

8. Om man går ner under det röda taket så kommer man till tunnelbanan och kan på så sätt ta sig från campus till typ vilken plats som helst i Seoul.

9. Mjao!

10. Ytterligare en byggnad. Här ser vi även ett exempel på en av många välfrisserade gräsmattor.

11. SMILE!

12. Äntligen nästan uppe för backen!

13. Hogwarts?

14. College of law!

15. Om ni kikar på den konstiga saken med en gul lapp på så kanske ni undrar vad detta är för spännande. Sådana här hittar du i dörröppningen på nästan varenda byggnad i Seoul. Så vad är det? ....

16. ... En paraply-inplastare såklart! De finns både för stora och små paraplyer. Jag har använt paraply-inplastare över 10 gånger idag.

17. Trappor

18. Byggnaderna tar helt enkelt aldrig slut.

19. Som sagt...

20. Nu blev det mörkt och dags att gå hem.

GODNATT!

Kommentarer
Postat av: Dromedaren

Jag gillar bild nr.9 mest. Du skulle ha leoparden-med-de-lila-ögonen på dej och stått bredvid..

2010-08-29 @ 16:37:58
Postat av: pappa

Tack för rundturen. Kul att se dig på korten oxå! Med paraflax i det ständiga regnet... Gillar kvällskorten 19 o 20 bäst. Snygga!!



Paraplyinplastare! Vad hittar de på härnäst koreanerna??

2010-08-29 @ 18:30:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0