???

Mailade professorn till kursen som jag missade idag. Fick det här svaret:

It's no problem to miss today class.

Next class will be tuesday in next week.

The most prerequisite class needed is programming classes such as programming C, C++, Java.

And you should have finished automata class.

If not, I kindly recommend that you withdraw my class.

I worry that you will have hard time to master my class.

 

Känner mig så jävla opepp för det här nu. Känns ju som att man inte klarar av någon av de få kurser som finns att välja på som undervisas på engelska. Jag menar, vad tycker de att jag ska läsa då? De enklaste kurserna som jag som IT-student kan läsa ligger på nivå 2. Alla på nivå 1 är på koreanska. Det här är en nivå 2 kurs men tydligen tror läraren, utan att ens ha en aning om vad jag pluggat tidigare, att jag kommer ha "a hard time to master" hans kurs.

 

 


Kommentarer
Postat av: Michael

Jag har samma problem här på SNU. IT-Kurserna på engelska verkar rätt tunga. Så jag läser lite enklare kurser istället. Koreansk musik - koreansk ekonomisk historia och international business management. Kanske har Korea University också lite lättare allmäna kurser om koreansk kultur eller historia?

2010-09-02 @ 01:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0