Data Structures and Algorithms

Har nu varit på min första föreläsning här i Korea. Jag var jättetidig dit men inte ensam. Pratade lite innan föreläsningen började med en koreansk kille som h ade varit på utbyte i England och pratade därför bra engelska. Passade på att ställa lite frågor om hur kurserna brukar vara och så.

Föreläsaren var från USA och verkar bra. Tror att kursen kommer att kunna bli riktigt schyst och verkar ligga på rätt nivå. Det var bara jag som var utbytesstudent. Eller jag antar det eftersom alla andra hade koreanskt utseende. Det var även mestadels killar. Vi var 4 tjejer på kanske 30 studenter.

Läraren frågade vilka som hade programmerat förut och vad de hade använt för programmeringsspråk. Typ ingen av koreanerna vågade räcka upp handen. Haha. Värsta fegisarna. Efter föreläsningen hakade jag på min nyfunne koreanske vän ner till bokaffären och köpte en rätt fet bok för endast ca 200 kr. Nu har jag ingen föreläsning förrän Koreanskan klockan 17:00 ikväll.

Kanske ska vara lite ambitiös och börja läsa i min nya bok om datastrukturer och algoritmer?

Kommentarer
Postat av: pappa

Gillar kortet med dig i ditt rum! Du ser nöjd o målmedveten ut. (Räckte du upp handen, eller fegade du ur du oxå?)

2010-08-30 @ 12:44:56
Postat av: Dromedaren

I agree!!

2010-08-30 @ 16:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0