Dag 6, Seoul City Tour


Igår var vi på en tur i staden. Vi åkte först till The National Folk Museum of Korea. Det var väl helt okej. Inte sådär jättespännande. Dessutom så blir det ju en hel del väntande när man är så många utbytesstudenter som vi är.

Efter det åkte vi till In-Sa Dong och åt koreansk mat. Sedan vidare till ett shoppingställe i In-Sa Dong. Där fanns det väldigt mycket souvenirer men det kändes lite överpris så nästan ingen köpte något. Dessutom så regnade det konstant så man kände sig inte så sugen på att gå runt allt för länge. Men jag stannade till vid ett ställe där de gjorde godis. Godiset smakade ungefär som snickers-smet inlindat i sockervadd. Väldigt udda.

Sista stället vi besökte var en teater där vi fick se en föreställning i stridskonst. Det var som en komik-stridskonst liknande grej med en story. Riktigt rolig faktiskt och de var ju helt grymma! De inledde showen med att en av skådespelarna gick runt bland publiken och "tog hjälp" av dom. Då sa jag till min peruanska vän Stefania att det var tur att vi inte satte oss på kanten så att vi behövde delta. Men senare under showen så sprang en annan av skådespelarna upp i publiken och pekade på mig. Han skulle spela kär, hahah. Så fick jag förfrågan om jag ville ha en pojkvän och sedan fick jag komma med upp på scenen inför typ alla utbytesstudenter. Så fick jag buga och "vara en del av showen" för någon minut (kändes som typ 100 minuter). Hahah. Så nu är jag lite kändis. Varenda människa jag träffade igår sa typ: Ja, jag såg dig på scenen idag. Good job! Har tyvärr inga egna bilder från showen eftersom det var förbjudet att fota.

På tal om fota så har inte bilderna från den här dagen blivit sådär superbra kanske. Haha. Men man ser vad det förställer i vilket fall. ^_^


Kommentarer
Postat av: pappa

Hallå kändisen! En skådespelarkarriär i sikte? Storebror gillar det nog.

Härliga bilder! Gillar Simon & Garfunkel skivan! Hel-läcker bild den som är "färgglad" (nr 17). Men vad föreställer den?? Neonskyltar i 3D?

Håller tummarna för bättre väder i Seoul. KRAM!!



2010-08-26 @ 09:00:05
Postat av: kamelen

2010-08-26 @ 17:38:42
Postat av: kamelen

I agree och undrar nog samma sak. Det är tomt i flogsta utan dej. Bara så att du vet. Puss

2010-08-26 @ 17:40:23
Postat av: Veronika

Hej hej! Det var typ gamla koreanska (kinesiska typ?) tecken som satt på en vägg. Ja typ neontecken på en vägg. Inge 3D.

2010-08-27 @ 03:04:06
URL: http://verrokorea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0