Dag 1

När jag vaknade första dagen så höll jag på att dö av törst. Vi har en dricksvattenbehållare ute i korridoren men jag hade varken ett glas eller en flaska (den slängde dom i den kinesiska tullen). Så jag gick ut och in i första lilla butik jag kunde hitta och tog något som såg ut att vara utan kolsyra. Det stod 2% på. 2% vad? Ingen aning. Sen gick jag runt kvarteret och sen hem igen för att inte gå vilse.


När jag återhämtat mig efter min första lilla utflykt bestämde jag mig för att ge mig ut på en ny. Höll ju dessutom på att dö av hunger. Jag letade efter något som såg liiite västerländskt ut och hittade ett café som hette Paris något. Inte för att de pratade så mycket till engelska när man väl kom in men jag lyckades ändå köpa en kopp jätteblaskigt kaffe och en typ pizzabulle.

Senare framåt lunchtid mötte jag upp min klasskompis från Sverige och vi gick till ett stort köpcentra och inhandlade lite smått och gott. Inte mat utan mer rengöringsgrejor och lite så. Rengöringsgrejor behövdes eftersom mitt rum inte riktigt var urstädat. Jag gjorde till och med några roliga fynd i garderoben på rummet som t.ex: En väska med ett USA-mynt och en mask.


Under Dag 1 hann jag även med att:
- Få en liten guidad tur runt campus.
- Äta traditionell koreansk mat. Nudlar, kimchi, risvin m.m.
- Använda de enda ord på koreanska jag kan, hej och tack, flera gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0